STATUT
Miejskiego Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego w Chrzanowie
8 grudnia 2014 r.
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- 1
Miejskie Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe w Chrzanowie, zwane dalej Miejskim WOPR, działa na mocy ustawy – Prawo o stowarzyszeniach i innych ustaw oraz na podstawie niniejszego statutu.
- 2
Miejskie WOPR jest specjalistycznym stowarzyszeniem zrzeszonym w Małopolskim Wodnym Ochotniczym Pogotowiu Ratunkowym.
- 3
- Terenem działania Miejskiego WOPR jest cała Polska, a w szczególności obszar Powiatu Chrzanowskiego.
- Siedzibą Miejskiego WOPR jest miasto Chrzanów.
- 4
- Miejskie WOPR posiada osobowość prawną i jest zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym.
- Miejskie WOPR opiera swoją działalność na aktywności społecznej ogółu członków.
- Miejskie WOPR może zatrudniać członków.
- 5
- Miejskie WOPR może prowadzić działalność gospodarczą na ogólnych zasadach określonych w odrębnych przepisach prawa.
- Dochód z działalności gospodarczej Miejskiego WOPR służy realizacji celów statutowych.
- 6
Miejskie WOPR używa okrągłej pieczęci z napisem w otoku: Miejskie Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe w Chrzanowie, a pośrodku krzyż równoramienny na tle kotwicy.
- 7
Miejskie WOPR może być członkiem stowarzyszeń krajowych i zagranicznych oraz społeczności międzynarodowych o tym samych lub podobnym profilu działania.
ROZDZIAŁ II
CELE I SPOSOBY DZIAŁANIA
- 8
Celami Miejskiego WOPR jest:
- Uświadamianie społeczeństwu jak ważna jest pierwsza pomoc.
- Propagowanie bezpiecznego wypoczynku i rekreacji nad wodą.
- Promowanie idei WOPR – wodniackiej.
- Propagowanie zdrowego i bezpiecznego stylu życia poprzez aktywne spędzanie czasu.
- 9
Miejskie WOPR realizuje swoje cele poprzez:
- Organizowanie pomocy oraz ratowania osób, w tym udzielania pierwszej pomocy medycznej,
- Współdziałanie z organami administracji rządowej, samorządowej i innymi podmiotami zainteresowanymi obronnością państwa, bezpieczeństwem powszechnym, porządkiem publicznym oraz ochroną cywilną i środowiska wodnego,
- Udział w operacjach i prowadzenie lub udział w akcjach ratowniczych podczas zagrożeń powszechnych, katastrof naturalnych i awarii technicznych, w tym powodzi i pożarów na wodach,
- Ujawnianie zagrożeń bezpieczeństwa osób pływających i kąpiących się,
- Dokonywanie przeglądów kąpielisk, pływalni i parków wodnych oraz występowania do organów administracji samorządowej i innych podmiotów o nakazanie usunięcia zagrożeń, jak również o wstrzymanie eksploatacji albo zamknięcie obiektów lub urządzeń,
- Występowanie do kierowników obiektów i urządzeń wypoczynkowych, sportowych, rekreacyjnych i turystycznych oraz do organizatorów imprez w dziedzinie kultury fizycznej, rekreacji i sportu z pisemnym lub ustnym wnioskiem o usunięcie stwierdzonych zagrożeń bezpieczeństwa osób, na swoim terenie działania lub o wstrzymanie eksploatacji,
- Wydawanie ekspertyz i opinii z zakresu bezpieczeństwa wodnego, w tym dla środków przydatnych w ratownictwie wodnym,
- Wydawanie zaświadczeń bezpieczeństwa kąpielisk, pływalni i parków wodnych,
- Ustalania programów kursów i szkoleń specjalistycznych z zakresu ratownictwa wodnego,
- Organizowania oraz przeprowadzania szkolenia służby ratowniczej,
- Nadawanie stopni ratowniczych oraz określanie uprawnień do prowadzenia działań ratowniczych, w zależności od posiadanych kwalifikacji,
- Krzewienie etyki ratowników wodnych i umacnianie więzi organizacyjnej członków,
- Nauczanie i doskonalenie umiejętności pływania,
- Egzaminowanie i wydawanie dokumentów oraz odznak potwierdzających umiejętność pływania,
- Inicjowanie i podejmowanie prac badawczych w zakresie bezpieczeństwa na wodach,
- Prowadzenie rejestracji i badań technicznych własnych statków ratowniczych,
- Wymianę doświadczeń i współpracę z pokrewnymi stowarzyszeniami krajowymi i zagranicznymi oraz społecznościami międzynarodowymi,
- prowadzenie działalności sportowej, rekreacyjnej i turystycznej,
- świadczenie usług z zakresu ratownictwa wodnego,
- propagowanie zdrowego i aktywnego modelu spędzania wolnego czasu dla dzieci i młodzieży,
- organizowanie wypoczynku dla dzieci i młodzieży,
- prowadzenie nauki, edukacji pozaszkolnej, oświaty i wychowania,
- wychowanie dzieci i młodzieży poprzez kulturę fizyczną, rekreację i turystykę,
- przeciwdziałanie zjawiskom patologii społecznej jak: alkoholizm, narkomania poprzez profilaktykę, sport i rekreację,
- organizowanie imprez, zawodów oraz prowadzenie zajęć nad wodami dla osób niepełnosprawnych,
- prowadzenie działalności gospodarczej we własnym zakresie i poprzez udział w innych przedsięwzięciach, mających na celu uzyskanie środków na realizację celów statutowych. Dochód z działalności gospodarczej jest przeznaczany na realizację celów statutowych.
ROZDZIAŁ III
CZŁONKOWIE, ICH PRAWA I OBOWIĄZKI
- 10
- Członkami Miejskiego WOPR mogą być osoby fizyczne i prawne.
- Miejskie WOPR może zrzeszać członków: zwyczajnych (aktywnych i nieaktywnych), wspierających, honorowych.
- 11
- Członkiem zwyczajnym Miejskiego WOPR może zostać każda osoba, która ukończyła
12-ty rok życia, zgłosiła swój akces do Miejskiego WOPR na podstawie pisemnej deklaracji i została przyjęta przez właściwy zarząd.
- Osoby w wieku od 12 do 18 lat mogą zostać członkiem Miejskiego WOPR wyłącznie za zgodą rodziców lub prawnych opiekunów.
- Osoby w wieku od 12 do 18 lat posiadają wszystkie prawa i obowiązki członka zwyczajnego z wyjątkiem praw zawartych w §11 ust.2 pkt.1.
- Członek zwyczajny aktywny Miejskiego WOPR to członek zwyczajny, który opłacił składkę członkowską za dany, aktualny rok kalendarzowy. Członek zwyczajny aktywny ma prawo do:
- czynnego i biernego prawa wyborczego;
- brania działu w pracach, szkoleniu i imprezach oraz korzystaniu z wszelkich urządzeń Miejskiego WOPR na zasadach określonych przez władze Miejskiego WOPR;
- zgłaszania wniosków do władz Miejskiego WOPR;
- uczestniczenia w przedsięwzięciach Miejskiego WOPR;
- otrzymywania od władz Miejskiego WOPR pomocy w realizacji zadań statutowych;
- używania odznak i znaków, a także reprezentowania barw WOPR w imprezach i zawodach;
- korzystania z innych uprawnień wynikających ze statutu, uchwał i decyzji władz Miejskiego WOPR;
- wnoszenia do porządku obrad Walnego Zebrania Miejskiego WOPR spraw, które mają być rozpatrzone przez to Walne Zebranie. Wniosek o wprowadzenie sprawy do porządku obrad Walnego Zebrania musi być złożony na piśmie, na co najmniej miesiąc przed terminem Zebrania i poparty przez 10% członków zwyczajnych, aktywnych Miejskiego WOPR (ilość członków liczona w dniu złożenia wniosku).
- Członek zwyczajny nieaktywny Miejskiego WOPR to członek zwyczajny, który nie opłacił składki członkowskiej za dany, aktualny rok kalendarzowy. Członek zwyczajny nieaktywny ma prawo do:
- zgłaszania wniosków do władz Miejskiego WOPR;
- uczestniczenia w przedsięwzięciach Miejskiego WOPR;
- otrzymywania od władz Miejskiego WOPR pomocy w realizacji zadań statutowych;
- używania odznak i znaków
- korzystania z innych uprawnień wynikających ze statutu, uchwał i decyzji władz Miejskiego WOPR.
- Członek zwyczajny Miejskiego WOPR ma obowiązek przestrzegania przepisów, w tym statutu, uchwał, regulaminów i decyzji władz Miejskiego WOPR oraz godnie reprezentować Miejskie WOPR.
- 12
- Członkiem wspierającym Miejskiego WOPR może być każda osoba fizyczna lub prawna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która zadeklarowała świadczenie
na rzecz Miejskiego WOPR. - Członek wspierający działa w Miejskim WOPR za pośrednictwem swojego przedstawiciela.
- Członek wspierający Miejskiego WOPR ma prawo do:
- noszenia odznaki WOPR
- uczestnictwa w życiu Miejskiego WOPR
- korzystania z uprawnień przyznanych przez Zarząd Miejskiego WOPR.
- Członek wspierający nie ma obowiązku płacenia składek członkowskich.
- 13
- Członkiem Honorowym Miejskiego WOPR może być osoba fizyczna, która wniosła wybitny wkład w rozwój WOPR lub w inny szczególny sposób zasłużyła się dla ratownictwa wodnego.
- Członek Honorowy Miejskiego WOPR posiada wszystkie prawa członka zwyczajnego,
a ponadto zwolniony jest z obowiązku płacenia składek członkowskich. - Członkostwa Honorowego pozbawia w drodze uchwały Zarząd Miejskiego WOPR.
- 14
- Członkostwo Miejskiego WOPR ustaje na skutek:
- dobrowolnie złożonego pisemnego wniosku o rezygnacji z przynależności
do Miejskiego WOPR; - wykluczenia z powodu działania na szkodę WOPR;
- w przypadkach naruszenia statutu Miejskiego WOPR lub innych przepisów prawnych;
- utraty osobowości prawnej przez członka wspierającego;
- rozwiązania się Miejskiego WOPR;
- utraty praw publicznych w wyniku prawomocnego orzeczenia sądu;
- śmierci członka Miejskiego WOPR.
- dobrowolnie złożonego pisemnego wniosku o rezygnacji z przynależności
- Utrata członkostwa WOPR jest równoznaczna z utratą posiadanych stopni i uprawnień WOPR przy zastosowaniu pkt. 2; 3; 4; 6; ust. 1 §14.
- Przywrócenie członkostwa, stopni i uprawnień WOPR następuje na podstawie uchwały Zarządu Miejskiego WOPR.
ROZDZIAŁ IV
WŁADZE
- 15
- Władzami Miejskiego WOPR są:
- Walne Zebranie Miejskiego WOPR
- Zarząd Miejskiego WOPR
- Komisja Rewizyjna Miejskiego WOPR
- Kadencja Zarządu Miejskiego WOPR i Komisji Rewizyjnej Miejskiego WOPR trwa 5 lat.
- Kadencja może być jednorazowo zmieniana przez Walne Zebranie Miejskiego WOPR.
- 16
- Jeżeli szczególne postanowienia statutu nie stanowią inaczej, uchwały wszystkich władz Miejskiego WOPR zapadają zwykłą większością głosów, przy obecności przynajmniej
1/2 liczby osób na zebraniu. - Jeżeli w pierwszym terminie liczba członków uczestniczących w Walnym Zebraniu jest mniejsza niż 50% liczby wszystkich członków uprawnionych do głosowania wówczas Walne Zebranie Miejskiego WOPR odbywa się w drugim terminie bez względu na liczbę obecnych członków. Walne Zebranie odbywające się w tym trybie jest władne do podejmowania wszystkich uchwał chyba, że niniejszy Statut stanowi inaczej.
- W przypadku, jeżeli ilość głosujących „za” i głosujących „przeciw” jest równa o wyniku głosowania decyduje głos przewodniczącego odpowiedniego organu władzy Miejskiego WOPR.
- W przypadku ustąpienia lub wykluczenia członka władz – władzom tym przysługuje prawo kooptacji.
- 17
- Walne Zebranie Miejskiego WOPR odbywa się co 5 lat z wyjątkiem sytuacji,
gdy poprzednie Walne Zebranie Miejskiego WOPR ustaliło inny termin odbycia Zebrania, w miejscu i terminie ustalonym przez Zarząd Miejskiego WOPR. - W przypadku, gdy Zarząd Miejskiego WOPR nie jest w stanie zorganizować Walnego Zebrania Miejskiego WOPR obowiązek organizacji spada na Komisję Rewizyjną Miejskiego WOPR.
- Członkowie Miejskiego WOPR winni być powiadomieni o miejscu
i terminie Walnego Zebrania co najmniej 14 dni przed terminem jego odbycia. Zawiadomienie powinno zawierać proponowany porządek obrad. - Walne Zebranie Miejskiego WOPR może być zwyczajne i nadzwyczajne.
- Uchwały Walnego Zebrania Miejskiego WOPR zapadają w głosowaniu jawnym, chyba,
że Walne Zebranie podejmie uchwałę o tajności głosowania. - Głosowania w sprawach personalnych odbywają się w trybie jawnym.
- 18
- W Walnym Zebraniu Miejskiego WOPR biorą udział z głosem decydującym:
- Członkowie Miejskiego WOPR posiadający czynne prawo wyborcze;
- Z głosem doradczym mogą brać udział w Walnym Zebraniu Miejskiego WOPR:
- przedstawiciele Zarządu Głównego WOPR, Głównej Komisji Rewizyjnej, Sądu Honorowego;
- przedstawiciele Władz Wojewódzkich WOPR;
- osoby zaproszone przez Zarząd Miejskiego WOPR.
- 19
Do kompetencji Walnego Zebrania Miejskiego WOPR należy:
- uchwalanie statutu Miejskiego WOPR i jego zmian;
- uchwalanie programu i kierunków działania Miejskiego WOPR;
- rozpatrywanie i ocena działalności Miejskiego WOPR i jego Władz;
- określanie liczby oraz wybieranie i odwoływanie członków władz Miejskiego WOPR;
- wybór delegatów na Wojewódzki i Krajowy Zjazd WOPR;
- udzielanie lub odmawianie udzielenia absolutorium ustępującemu Prezesowi Miejskiego WOPR i członkom Zarządu Miejskiego WOPR, na wniosek Komisji Rewizyjnej Miejskiego WOPR;
- rozpatrywanie innych spraw wniesionych przez Zarząd Miejskiego WOPR, Komisję Rewizyjną Miejskiego WOPR lub 10% członków zwyczajnych (ilość członków liczona
w dniu złożenia wniosku); - jednorazowa zmiana długości kadencji Zarządu i Komisji Rewizyjnej Miejskiego WOPR;
- podejmowanie decyzji w każdej innej sprawie dotyczącej działalności Miejskiego WOPR oraz jego członków;
- ustalanie wysokości składki członkowskiej.
- 20
- Nadzwyczajne Walne Zebranie Miejskiego WOPR może być zwołane na podstawie:
- Uchwały Komisji Rewizyjnej Miejskiego WOPR;
- Uchwały Zarządu Miejskiego WOPR;
- Na żądanie co najmniej 10% członków zwyczajnych Miejskiego WOPR (ilość członków liczona w dniu złożenia wniosku).
- Przedmiotem obrad Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Miejskiego WOPR są wyłącznie sprawy, dla których zostało zwołane.
- 21
- Zarząd Miejskiego WOPR składa się z 5 do 7 członków łącznie z Prezesem.
- 22
Posiedzenia Zarządu Miejskiego WOPR powinny odbywać się w miarę potrzeby, jednakże nie rzadziej niż raz w miesiącu. Pierwsze posiedzenie nowo wybranego Zarządu Miejskiego WOPR powinno się odbyć nie później niż 14 dni od daty Walnego Zebrania.
- 23
Do kompetencji Zarządu Miejskiego WOPR należy:
- bieżące kierowanie pracą Miejskiego WOPR;
- podejmowanie uchwał w sprawach działalności Miejskiego WOPR i jego członków;
- reprezentowanie Miejskiego WOPR na zewnątrz;
- ustalanie okresowych planów działania oraz ich realizacja;
- powoływanie komisji do opracowywania lub prowadzenia różnych zagadnień dotyczących działalności Miejskiego WOPR;
- zarządzanie pozyskanymi funduszami i majątkiem Miejskiego WOPR;
- rozstrzyganie sporów między członkami;
- podejmowanie decyzji w sprawach skreślenia lub wykluczenia członka Miejskiego WOPR;
- powoływanie Komisji Dyscyplinarnej w razie konieczności rozpatrzenia nagannego postępowania członków Miejskiego WOPR o ile nie dotyczy to członów Zarządu;
- zwoływanie Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Miejskiego WOPR w przypadku braku działalności Komisji Rewizyjnej Miejskiego WOPR lub na pisemny wniosek
10% członków zwyczajnych Miejskiego WOPR; - formalne umieszczanie w porządku obrad Walnego Zebrania Miejskiego WOPR spraw zgłoszonych przez 10% członków Miejskiego WOPR (ilość członków liczona w dniu złożenia wniosku);
- określanie głównych kierunków działania Miejskiego WOPR;
- dokooptowanie członków Zarządu Miejskiego WOPR;
- upoważnianie i cofanie upoważnień do podpisywania dokumentów Miejskiego WOPR;
- wybieranie Prezesa, Vice Prezesa i Skarbnika z grona Zarządu Miejskiego WOPR.
- 24
- Komisja Rewizyjna Miejskiego WOPR składa się z 3 członków (w tym przewodniczącego) i jest wybrana do sprawowania kontroli w Miejskim WOPR.
- Komisja Rewizyjna Miejskiego WOPR ma prawo żądania od członków i władz Miejskiego WOPR złożenia pisemnych lub ustnych wyjaśnień dotyczących kontrolowanych spraw.
- Przewodniczący lub wyznaczony członek Komisji Rewizyjnej Miejskiego WOPR
ma prawo udziału z głosem doradczym w posiedzeniach Zarządu Miejskiego WOPR. - Komisja Rewizyjna odpowiada przed Walnym Zebraniem Miejskiego WOPR za swoje postępowanie i decyzje.
- Członkowie Komisji Rewizyjnej maja prawo i obowiązek bieżącego kontrolowania całości działalności Miejskiego WOPR między walnymi zebraniami Miejskiego WOPR.
- Członkowie Komisji Rewizyjnej nie mogą:
- łączyć członkostwa w Komisji Rewizyjnej Miejskiego WOPR z pełnieniem funkcji
w Zarządzie Miejskiego WOPR; - być skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo z winy umyślnej;
- pozostawać w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości z tytułu zatrudnienia z członkami Zarządu Miejskiego WOPR;
- łączyć członkostwa w Komisji Rewizyjnej Miejskiego WOPR z pełnieniem funkcji
- 25
- Do zakresu działania Komisji Rewizyjnej Miejskiego WOPR należy:
- przeprowadzanie co najmniej raz w roku kontroli działalności Miejskiego WOPR,
w tym władz Miejskiego WOPR; - występowanie do Zarządu Miejskiego WOPR z wnioskami wynikającymi z ustaleń kontroli i żądaniem wyjaśnień;
- składanie sprawozdań Walnemu Zebraniu z działalności Miejskiego WOPR,
ze szczególnym uwzględnieniem stanu gospodarki Miejskiego WOPR oraz działalności Zarządu Miejskiego WOPR, a także stawianie wniosków o udzielenie lub odmowę udzielenia absolutorium ustępującemu Zarządowi Miejskiego WOPR, bądź w stosunku do każdego członka Zarządu oddzielnie; - zwoływanie Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Miejskiego WOPR w przypadku stwierdzenia naruszenia postanowień niniejszego statutu lub innych ważnych przyczyn;
- powołanie Komisji Dyscyplinarnej, gdy sprawa dotyczy członków Zarządu Miejskiego WOPR;
- dokooptowanie członków Komisji Rewizyjnej Miejskiego WOPR;
- przedkładanie Zarządowi Miejskiego WOPR, poprzez Prezesa Miejskiego WOPR, protokołów pokontrolnych wraz z wnioskami;
- zapoznawanie z uchwałami, opiniami, stanowiskami i wnioskami Prezesa Miejskiego WOPR w terminie do 14 dni po posiedzeniu Komisji Rewizyjnej Miejskiego WOPR;
- występowanie do Prezesa Miejskiego WOPR z żądaniem zwołania posiedzenia Zarządu Miejskiego WOPR w sprawach nie cierpiących zwłoki;
- zatwierdzanie sprawozdania finansowego z działalności Miejskiego WOPR.
- Posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbywają się co najmniej raz na kwartał. Pierwsze posiedzenie nowo wybranej Komisji Rewizyjnej Miejskiego WOPR powinno się odbyć nie później niż 14 dni od daty Walnego Zebrania.
- 26
- Miejskie WOPR może tworzyć drużyny.
- Najmniejszą jednostką organizacyjną Miejskiego WOPR jest drużyna WOPR działająca
na określonym akwenie lub terenie, w składzie co najmniej 5 członków zwyczajnych.
- drużyny WOPR mogą być tworzone na wniosek członków Miejskiego WOPR;
- drużyny WOPR mogą być tworzone przy organizacjach i instytucjach które prowadzą działalność nad wodą;
- drużyny mogą być tworzone dla spełnienia określonych zadań z zakresu ratownictwa, profilaktyki, propagandy itp.;
- na czele drużyny WOPR stoi kierownik mianowany przez Miejskie WOPR;
- drużyna WOPR podlega bezpośrednio Zarządowi Miejskiego WOPR i nie posiada osobowości prawnej.
ROZDZIAŁ V
MAJĄTEK I FUNDUSZE
- 27
Majątek Miejskiego WOPR stanowią nieruchomości, ruchomości i pozyskane fundusze zewnętrzne.
- 28
- Źródłami powstania majątku Miejskiego WOPR są w szczególności:
- opłaty, wpisowe i składki członkowskie;
- dochody z nieruchomości i ruchomości;
- dotacje, subwencje, darowizny, zapisy i spadki;
- dochody z ofiarności publicznej.
- Miejskie WOPR prowadzi gospodarkę finansową i rachunkowość zgodnie z prawem powszechnie obowiązującym.
- Fundusze Miejskiego WOPR mogą być użyte wyłącznie na cele określone w statucie oraz wynagrodzenia.
- 29
Dla ważności oświadczeń woli, pism i dokumentów w przedmiocie praw i obowiązków majątkowych Miejskiego WOPR wymagane są podpisy Prezesa (jednoosobowo) lub V-ce Prezesa oraz Skarbnika.
- 30
Wszelkie postanowienia Zarządu Miejskiego WOPR zmierzające do zdobycia lub zastawienia nieruchomości należących do Miejskiego WOPR wymagają zgody Walnego Zebrania Miejskiego WOPR.
- 31
Władze Miejskiego WOPR nie mogą podejmować decyzji dotyczących udzielania pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem Miejskiego WOPR w stosunku do:
- członków Miejskiego WOPR;
- członków Zarządu Miejskiego WOPR;
- członków Komisji Rewizyjnej Miejskiego WOPR;
- pracowników Miejskiego WOPR;
- osób, z którymi pracownicy pozostają w związku małżeńskim, pokrewieństwie lub powinowactwie w linii prostej, pokrewieństwie lub powinowactwie w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki, kurateli zwanych dalej „osobami bliskimi”.
- 32
Władze Miejskiego WOPR nie mogą podejmować decyzji dotyczących przekazywania majątku Miejskiego WOPR na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności jeżeli to przekazanie następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach na rzecz:
- członków Miejskiego WOPR oraz ich osób bliskich;
- członków Zarządu Miejskiego WOPR oraz ich osób bliskich;
- członków Komisji Rewizyjnej Miejskiego WOPR oraz ich osób bliskich;
- pracowników Miejskiego WOPR oraz ich osób bliskich.
- 33
Władze Miejskiego WOPR nie mogą podejmować decyzji dotyczących wykorzystywania majątku Miejskiego WOPR na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba, że to wykorzystanie bezpośrednio wynika ze statutowego celu Miejskiego WOPR na rzecz:
- członków Miejskiego WOPR oraz ich osób bliskich;
- członków Zarządu Miejskiego WOPR oraz ich osób bliskich;
- członków Komisji Rewizyjnej Miejskiego WOPR oraz ich osób bliskich;
- pracowników Miejskiego WOPR oraz ich osób bliskich.
ROZDZIAŁ VI
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- 34
- Uchwalenie statutu Miejskiego WOPR lub jego zmiana przez Walne Zebranie Miejskiego WOPR wymaga kwalifikowanej większości 2/3 głosów na Walnym Zebraniu.
- Uchwalenie statutu Miejskiego WOPR lub jego zmian oraz rozwiązanie Miejskiego WOPR mogą być przedmiotem obrad Walnego Zebrania wyłącznie wtedy, gdy sprawy te zostały umieszczone w jego porządku.
- Zmiany w statucie Miejskiego WOPR obowiązują od momentu ich uchwalenia przez Walne Zebranie Miejskiego WOPR.
- Rozwiązanie Miejskiego WOPR następuje w przypadku podjęcia uchwały przez Walne Zebranie Miejskiego WOPR większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy członków.
- Po podjęciu uchwały o rozwiązaniu Miejskiego WOPR Walne Zebranie Miejskiego WOPR określa sposób likwidacji i przeznaczenie jego majątku.